Fladdermus mannen.

♦Kom just hem från loppisen, jag hittade två böcker. Jag har också läst ut en bok. Fladdermus mannen Den var riktigt bra.
En ung norska ,känd från tv, hittas död i australien.Harry Hole skickas till Sidney för att bistå den australienska polisen i utredningen av mordet. Trots att han blivit tillsagd att hålla en låg profil hamnar Harry ändå mitt i händelsernas centrum. Snart förstår han och hans kollega, aborginen Andrew Kensington, att de har att göra med en seriemördare.Efterforskningarna kring fallet öppnar Harrys ögon för landets rika historia och urbefolkningens fascinerande legender. Samtidigt leder sökandet honom till ett Sidney som aldrig omtalats i turistbroschyrerna: den undre världen med dess tvivelaktiga figurer och omoraliska affärer.

Fladdermus mannen är Jo nesbos debutroman och har belönats med såväl Rivertonspriset för bästa norska kriminalroman, som Glasnyckeln för bästa nordiska kriminalroman.

Min kommentar om boken:
den får: ♦♦♦♦/ 5
Den var trög att läsa i början. I mitten/slutet av boken blir den lite väl jobbig att läsa.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!